Prag

Kollade precis på Prague Games hemsida och såg att det stod lite grann om mig där.

Asper Šumperk played in the quarterfinal of the youngest girl category against the Swedish Huddinge. Just before the end of the match there was a crush of the players and the goalkeeper of the Scandinavian team remained shaken. The leader of the Czech team enabled the shaken Evelině Magnusson a 20-minute break for recovery so that she could encounter the penalty shooting, in order to advance into the semifinals.

Jag ska försöka översätta:

Asper Sumperk spelade kvartsfinalen i den yngsta flickkategorin mot Svenska Huddinge. Precis innan slutet av matchen var det nått som hände med det Skandinaviska lagets målvakt som blev riktigt skakad. Ledaren för det Tjeckiska lagets kunde möjliggöra för den skakade Evelina Magnusson till en 20 minuters paus för att kunna återhämta sig, så att hon kunde fortsätta att kämpa om semifinals platserna.

Ja, det var ju då en liten olycka som hände på en match. Jag skulle sträcka uppp handen för att fösöka ta en boll och då kände jag hur det högg till i nacken. Och efter några sekunder så kände jag hur halva nacken började domnade bort. Så jag ställde mig upp och försökte få en time out, men domaren såg mig kanske inte, och jag kände hur det bara gjorde ondare. Så jag föll ner på knä och då hör jag Lisa ropa: Ta av dej hjälmen Eve! Och jag drog av mig hjälmen och det gjorde ont. jag trodde att jag höll på att blo förlamad eller nått. Sen kommer Mia och frågar vart jag har ont. Efter nån minut så kommer läkare, och tittar så att jag är vid medvetande. och kollar så att pupillerna är som de ska. Och så. Och sen börja de snacka om att de skulle ta mig till sjukhuset. Och då skriker jag: Jag vill fortsätta!!! Ut över hela planen. De försökte lugna ner mig. Och tog loss en sarg nit som det använde som bår. Jag hade även en halskrage på mig också. De sa att om jag ville fortsätta så var det på min egen risk. Och jag sa ja, jag har inte ont längre och känner att jag kan fortsätta. De tog av mig halskragen och jag satte mig upp försiktigt. Sedan ställde jag mig upp försiktigt och läkaren sa att jag skulle vila i 10 minuter sen kunde jag fortsätta. Så jag satte mig och vila. Och efter 10 minuter började jag spela igen. och när det återstående 40 sekundrarna var över så stod de lika. Så det blev straffar. Vi förlorade med 1 straff. Jag tog 3 av 5. Vi vann B-finalen. Och hamna 5a av 8a. Så det var väl hyfsat.

Evelina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0