Emergency

Hejj!
Va vid flemingsberg station tidigare än jag trodde jag skulle vara idag, va där redan halv 8.
Samlingen va ju 8. När vi kommit till Coca-Cola fabriken i Jordbro så fick vi först kolla på själva fabriken.
De va ganska kul, man fick reda på saker som man inte visste. T.ex att de är en myt att de va kokain i cola
förrut. Vilket jag trodde men nu fick jag veta att de va en myt. ^^ Sen att cola va en medicin först mot huvudvärk.
Efter en titt i fabriken skulle vi köra nått spel. En tävling, man va indelade i 4 lag. och man ska använda sina sinnen.
Lukt, känsel, syn, hörsel och smak. De va riktigt kul! Och man fick bonuspoäng om man hittade de 6e sinnet.
Mitt lag vann! Vi va så glada. De va bara MD tjejer i mitt lag. va vann en 0,5 liters flaska med Fantas nya smak.
Den va god. Innan finalen fick vi dricka så mycket läsk vi ville. Och de va så jävla gott. För man liksom känner
att läsken är färsk. När tävlingen va över åkte vi hem. När vi kom till skolan va det lunch, Raggmunk och fläsk.
De va väl ok. Sen hade vi Svenska, SO och NO. och jag lyckades få våran No lärare att göra så vi fick sluta tidigare.
Men hann ändå inte med kvart över bussen. Hade hunnit om jag sprungit hela vägen. Men när vi väl va på bussen påväg
hemmåt, så började som vanligt NV killarna hålla på i bussen, slåss och så. Ni vet hur killar kan va. Men dom här killarnarna är värst! Johanna satt brevid en NV kille och en annan NV kille spottade på honom, och Johanna fick i sitt hår!
Jag tyckte så synd om henne! Så jävla respektlöst av dom att hålla på så där! och de är inte första gången. Vi att t.o.m sagt åt rektorn men de slutar inte. Så jag och några tjejer till ska väl gå till rektorn imorgon, för de får inte hålla på så där mer! Jag höll på att bli puttad ner på golvet i bussen idag!  Aja, men när jag kom hem gick jag först till pappa och hämta mitt manus eftersom jag har teater idag. Och sen gick jag till mamma, och jag har suttit här sen dess. Kollar på datan och lyssnar på musik. Om 3 kvart börjar teatern så jag ska väl åka om en halvtimme. men skriver lite senare om jag orkar.

Evelina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0