Ove vid hyrbutiken

Har varit ute och sprungit.. Eller, sprungit och springit jag har väl mest gått. Jag var grymt trött efter gårdagen och mina ben ville inte göra som jag ville. Men lite blev det iallafall.
Jag gick hem till mamma nu för jag ska hämta lite saker och kolla lite grejer. Är helt slut! Men jag ska väl gå över till pappa nu och duscha. När jag var ute sprang jag förbi hyrbutiken, men den öppna inte förrän 12. Så jag cyklar väl kanske ner dit då och hyr en film. För jag orkar verkligen inte göra ett skit idag!
Nere vid hyrbutiken så träffa jag på en gubbe, han började prata med mig om massa saker. Om att han och kilen som äger hyrbutiken var kompisar och att han brukade gå och panta burkar åt honom. Och att han varit gift med en finsk kvinna i 53 år. Och att när de först träffades så kunde hon inte svenska och han kunde ju ingen finska men ändå fick de barn och att det måste ju vara äkta kärlek. Och att hon hade ett sånt temperament, hon var ju finne. Och så frågade han om jag visste hur finnar var, och då sa jag att pappa har en tjej som är finsk så jo, jag vet. Kan nog säga att den gubben (Ove hette han!) gjorde min dag!

Nu måste jag börja gå över till pappa, hör av mig efter duschen!


Kommentarer
Postat av: Rebecca Adnell

Haha vilken skön snubbe :D

2010-06-30 @ 14:28:21
URL: http://rebeccaadnell.blogg.se/
Postat av: Faster Lotta

Vad duktig du är som varit ute och sprungit. Det har inte jag, ännu....

2010-07-01 @ 06:04:59
URL: http://mammaxtre.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0