Riddarholmen

Halloj!

Idag har det varit Medeltidsdag på Riddarholmen. Och det har varit både roligt och inte så roligt. Roligt för det var ju en medeltidsdag och det är ju alltid kul, men vädret.. Och det blåste så in i hel*vete. Saker blåste omkull och saker åkte iväg och vi fick hålla i tältet för att det inte skulle flyga iväg och det var helt otroligt. Så nu är det skönt att vara hemma och jag har tjock tröja och mina mystoffelstrumpor på mig för jag är fortfarande frusen. Ska till Riddarholmen imorgon också, så jag hoppas det blir lite varmare imorgon. Men jag ska nog ha med mig lite mera kläder då.
Och idag så var mamma med en stund också, och jag hittade en ny klänning (medeltida) som är lite enklare än den jag har. För den jag har nu är en adels klänning och på medeltiden var det inte precis prinsessor eller grevinnor som stod i stånden och sålde saker, så jag har velat haft en enklare klänning länge nu. Och nu hittade jag en fin för 700 kr som jag ska få. Hon skulle sy in den lite bara så den blir mer figursydd och mer medeltida. För så som den såg ut när jag pröva den idag så var den mer vikingatid och jag vill ju vara medeltid så då skulle hon fixa det. Så den kommer väl på posten om några veckor och då ska jag ha den på mig på medeltidsveckan på Gotland.
Imorgon ska jag försöka ta lite bilder med min dåliga mobilkamera så ni får se lite hur det kan se ut. Eller också så kan ni komma!

Var: Riddarholmen, Gamla Stan
När: 11 - 17
Dag: Imorgon 13/6

Hoppas ni som läser det här haft en bra och kanske en mindre blåsig lördag!


Kommentarer
Postat av: Faster Lotta

Även i Trosa blåste det väldigt mycket :-)

2010-06-13 @ 08:13:37
URL: http://mammaxtre.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0