Som jag hade dig förut

Hej hörrni, jag tänkte på en sak..

Imorse när jag slog på tvn så var det de här Eter Tio med hon von Sydow kärringen. Och Sarah Dawn Finer gästade bla. Och hon pratade lite om sin barndom. Tex om att om man är kurvig så måste finns de olika kläder som passar bättre till ens figur. Och de kläderna är oftast mer vuxnare. Och att hon hade fått höra mycket när hon var liten att hon såg så mycket äldre ut en de andra och sånt. Under hela min barndom har jag fått höra samma sak. När jag sagt att jag är 95a att jag ser så himla mycket äldre ut och att vissa tror att jag är lärare i skolan och inte elev. En gång när jag satt och titta i skolkatalogen, jag tror det var 3an kanske. Jag satt och kolla med en kompis som jag hade då, och hon sa:

"Min mamma trodde att du var lärare när hon såg det här foto"

Och ja, jag var ett huvud längre en alla andra och jag kan ju medje att just på det fotot såg jag ganska vuxen ut för min ålder. Men när man hört just de orden under hela sitt liv så pallar man inte längre. Ibland kan jag känna mig gammal och att jag bara vill vara 5 år igen och liten. Tantig liksom.. Allt som Sarah D Finer sa den sändningen kände jag igen mig i.

En annan sak..

När jag zappade vidare på Tvn så kom jag till slut till Racheal Ray Show. Det var en kvinna med som skulle få en makeover. Och hon hade under hela sitt liv fått höra att hennes systrar var så söta. Det kan jag också känna igen mig i.
Under nästan hela min uppväxt har jag känt att Emelie är sötare än jag. Och när alla bekräftar det genom att säga "Din lillasyster är så söt" Hela tiden får en inte att känna så bättre. Eller att skicka sms och säga den och den tycker din lillasyster är söt, eller när man är hemma hos mig och tittar på bilder "Gud, vad Emelie är söt!". Jag då? Är inte jag tillräckligt söt för dig? Jag får höra hela tiden killar som blir kära i Emelie. Eller iallafall OTROLIGT många killar som tycker min lillasyster är otroligt snygg. Och att höra allt det här som jag skrivit om nu om och om och om igen. Är väldigt nertryckande för mig. Man kan inte tro att det ska såra så som det gör, men det gör det. Jag får höra att jag har en söt lillasyster nästan varje dag. Jag behöver inte höra det så många gånger, för jag vet det redan. Jag önskar bara att någon kunde säga att jag är söt och verkligen mena det. För jag har nog aldrig fått höra någon säga att jag är söt eller fin utav någon annan än min familj som verkligen menar det.

Kommentarer
Postat av: Marre

Men lilla älsklingen då! :(

De kanske tycker att Emelie är söt/snygg/fin men du har den finaste insidan! Och Du är sjukt söt och fin på utsidan med och dem som inte har fattat det är dumma i huvet. Puss

2010-05-15 @ 11:06:50
URL: http://ccheerry.blogg.se/
Postat av: mamma

Även jag Evelina kan känna igen mig i det du skriver om. Ett allvarligt och viktigt inlägg har du skrivit denna gång. En gång när jag var yngre var en busschaufför urdum mot mig. Han krävde att jag skulle betala vuxenbiljett fastän jag skulle betala ungdomsbiljett. Han ropade ut i högtalaren att jag försökte lura honom för att komma undan billigare. En granne (vuxen man) i Tumba där vi bodde när jag var yngre påpekade ofta att min rumpa var bred som en ladgårdsdörr. Det har följt mig hela livet. Det finns gott om människor som inte tänker på vad de säger.



Evelina Du är fin och värdefull. Glöm ALDRIG det.

2010-05-15 @ 21:21:51
URL: http://mammaxtre.blogg.se/
Postat av: Faster Lotta

inte mamma. Blir så trött på mig själv....

2010-05-15 @ 21:22:46
URL: http://mammaxtre.blogg.se/
Postat av: jasmina

Eve du är jätte vacker glömm inte bort det! ♥

2010-05-16 @ 22:02:02
URL: http://jasminab.blogg.se/
Postat av: larsson

Evve! Du är ju världens bästa! Tänk lite mer positivt! T.ex sjunger Emelie bättre en dig? Nej!

Har Emelie vackrare hår en dig? Nej!

Kan Emelie sminka sig lika bra som dig ? Nej!

Det finns säkert tusen saker som bara du är bäst på! Både du och Emelie är fina! Du kan ju tänka att Emelie får förmodligen höra att du är fin/snygg/söt också baby!

2010-05-18 @ 15:03:54
URL: http://emma.johnlarsen.se
Postat av: Emelie

Evelina du är sjukt fin och söt det tycker jag och säkert hur många som helst i denna värld, alla personer säger inte när dom tycker nån är söt eller snygg, men du ska veta att det finns säkert många som tycker du är jätte fin!

2010-06-15 @ 15:25:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0