panikångest

tryck över bröstet. gråtfärdig. stressad. andnings svårigehter. och fylld med ångest. så känns det just nu. jag HATAR skolan just nu. de är för mycket på en gång. mitt huvud hänger inte med, hjärnan orkar inte. jag försöker satsa på vissa ämnen men glömmer bort andra prov då. har suttit och läst 35 sidor i en bok vi har i SO:n. och vet att jag har NO också. sen går man in på skolinfo och ser att man har muntligt spanska prov imorgon. stressen ökade på tio sekunder. känner att jag vill bara lägga mig i sängen i fosterställning, grina allt jag har och sen gå i ide. sova nian ut. vakna igen till sommaren. tyvärr så funkar det inte så, hur mycket jag än vill. jag har inte haft panikångest sen i påskas. men känner fan att de är nära nu. jag orkar inte tänka. jag vill bara göra. är inte så orolig för svenskan, engelskan, musiken eller idrotten. klarar de ämnena rätt bra. det är de andra ämnena. såg på skolinfo också att jag inte klarade provet jag hade i hemkunskap. och måste göra ett omprov, vilket är det sista jag behöver just nu. jag får inte in mer info i hjärnan just nu. skulle vilja sätta en klisterlapp där de står "ur funktion" i pannan eller nått. när jag kommer hem från skolan är jag helt slut. vissa dagar är jag så trött att jag måste sova mitt på eftermiddagen. vilket jag typ aldrig behövt tidigare. jag glömmer saker, och är helt borta ibland. vilket gör att jag känner mig som en dum blondin som inte fattar nånting. och de gör att jag känner mig dålig. hjärnan är trött och slut. jag är slut. min kropp är slut, och jag orkar inte tänka.

Kommentarer
Postat av: Anna

Jag vet hur du känner dig, jag har exakt samma känsla just nu. Det är alldeles för mycket! Har inte du lust att åka iväg till kanske Thailand och ta en skön semester ifrån alla läxor och all stress? :o

2010-11-14 @ 18:46:00
URL: http://annahilpinens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0